Novi Sad
19.08.2015.
08:20 > 08:48
Kako svaka škola slavi školsku slavu Svetog Savu, tako i vrtići u Novom Sadu imaju svoje slave, ali, postavlja se pitanje da li u jednoj sekularnoj državi verska obeležja treba da se nađu na zidovima obdaništa.

Komentari 136

  • Milina

    18.03.2023 10:59
    Srbi, ako ste Srbi
    Srbi, ako ste Srbi, sram vas bilo djedova i pradjedova. Kako u inostranstvu postoje katolicke skole, a i pravoslavne. Drzava treba da omoguci deci koja veruju da pohadjaju takve skole, a bezvernicima javne, svetovne ili ti drzavne sole. U inostranstvu mnoga deca ateista i agnostika pohadjaju katolicke skole, jer je nastavna i disciplina bolja. U verski utemeljenim skolama za sve ucenike je obavezna verska nastava.
  • MMM

    26.08.2015 21:10
    Problem cele price je zapravo geografski polozaj ovog vrtica a to je Vojvodina. Multinacionalna sredina u kojoj svaka manjina ima prava vise nego bilo koja manjina u svetu i bas ovde svaka manjina ima pravo na svoje vrtice, skole...kasnije je problem sto deca ne govore sluzbeni jezik zemlje u kojoj zive no to sada je manje bitno. Bitno je to da svugde u svetu deca imaju pripreme i price o veri pre Vaskrsa, Bozica, Svih svetih isl i tamo ona deca koja su drugih veroispovesti nemoraju da ucestvuju u tome i to je skroz ok i normalno ovde deca drugih veroispovesti takodje uglavnom ne moraju da ucestvjuju u tome ali je problem izgleda cak i to sto pravoslavci ucestvuju. Poticem iz mesovitog braka i smatram da se pravi problem bez problema. A mediji traze senzaciju samo mi je zao da nije objavljena vest o nekom nastupu dece iz vrtica isl vec ova ali naravno kome je interesantan uspeh dece ili njihovih vaspitaca. To i nije neka senzacija...
  • Анонимус

    24.08.2015 09:58
    @Anonimus

    "Pa treba da vrate Brozovu sliku u svaku učionicu, jer je on sve te škole i napravio."

    Има индиција да је Јосип био у тендерској комисији и, још важније, редовно једини понуђач за извођење радова. Не рачунамо школе од угледа попут "Змај Јовине" у Новом Саду која је изграђена пре него се Јосип помаршалио.
  • 21.08.2015 19:02
    Pa treba da vrate Brozovu sliku u svaku učionicu, jer je on sve te škole i napravio. U poslednjih 40 godina u Srbiji nisu napravili ni jednu novu školu. Poljski wc ne mogu da naprave.
  • Ко о чему

    21.08.2015 09:15
    безбожник о вери

    ајд што верују у Бога
    али што у тог једног
    који не постоји
    поред толиких других
    који постоје
  • Рок Без Фелера

    21.08.2015 07:57
    @Hmm
    "Парламентаризам и секуларизам нису синоними", кажеш? Па зашто онда НВО-пионири, твоји другари, упорно трубе да је секуларизам главна тековина развијеног Запада (САД и ЕУ)?
    Енглески монарх је, кажеш, "особа која је по дефиницији ту божјом вољом". Питам још једном, како је могуће да енглески атеисти нису исфрустрирани тиме што се у британској химни спомиње бог? Зар том грозном средњовековном химном нису прекршена њихова људска права?
    Примери других држава су итекако важни - а поготово онда када треба примерима попут овог обесмислити соросовске причице о томе каква је ЕУ којој тежимо. Анархистичко-атеистичке галамџије су по правилу неукусно гласне - све док им се не стави до знања колико су бедни и слаби њихови "аргументи"...
  • Комифо

    21.08.2015 07:03
    Живио Хелоин.
    ...
    Дубићу тикве,
    чуваћу традицију било коју
    и помињати претке било чије
    ...
  • Георгије

    21.08.2015 06:42
    50 година смо гледали у икону Брозовог лика. Сад 50 година праве иконе, јел` поштено?
  • Hmm

    21.08.2015 06:03
    @Rok bez nečega
    Kako možeš uopšte da porediš Britaniju koja ima monarha, osobu koja je po definiciji tu božjom voljom i Srbiju, koja ima predsednika? Parlamentarizam i sekularizam nisu sinonimi, ali to uopšte nije bitno kao ni tuđi primeri, bitno je koliko poštujemo ono što sami proglasimo kao načelo u Ustavu.

    A po svemu sudeći ustav se koristi kako kome odgovara.
  • Dunja

    20.08.2015 16:25
    Promenila sam 3 osnovne škole zbog selidbi, a od te tri u jednoj je tada Petar Viđikant bio direktor. Taj čovek me od tada oduševljava, iz ličnog iskustva znam da je upravo ta škola, za razliku od ostalih, bila prijatno mesto za učenika, i da, iako u maloj ruralnoj sredini, je bila jedino mesto gde se moj ateizam i donekle ekcentričnost prihvatala i bila zaštićena kako od dece, tako od prosvetara. Direktorski staž Petra Viđikanta je stavio fokus na ono što edukativni sistem zapravo po definiciji jeste, i sudeći po ovome, nastavlja se gde god on ima uticaja, kao jedan od ljudi koji su pravi edukatori i prosvetari, a ne neonacionalisti željni svog parčeta vlasti. On promoviše fokus edukacije na samo dete i slobodu izražavanja deteta u edukaciji, a ne ispiranje mozgova stvarima koje su nevezane za gradivo. Tako da, ako posmatramo školstvo kao krucijalni deo umnog razvoja i vaspitanja deteta, što ono po definiciji jeste, kako ikone, tako ni bilo koji drugi idoli ne bi smele da stoje u edukativnim ustanovama, jer se kose sa naukom i vaspitanjem dece da budu svoji ljudi koje škola MORA da propagira. Idoli, verski, popularni ili politički, ma bilo kakve vrste, ne smeju da se mešaju u naučni razvoj deteta, već im je mesto u crkvama i drugim prostorima napravljenim upravo za obožavanje idola!!
  • 20.08.2015 14:42
    Заинтересован

    nema problema, da ukinemo onda lepo i Bul. Patrijarha Pavla, tj Somborski i sve kul :*
  • Рок Без Фелера

    20.08.2015 14:18
    Хеј, ви, грађански оријентисани...
    ...објасните ми како то да химна Уједињеног Краљевства има једну једину реченицу, у којој је прва реч - Бог (God save the Queen). Британци у својој химни неуморно мантрају да господ треба да чува крунисану главу која над њима влада. Дакле, нека ми дежурни пљувачи веронауке објасне како то да таква химна не иритира британске атеисте? Зашто Британија - колевка парламентаризма - не укине ту грозну, назадну средњовековну химну?
    Тек када одговорите на та питања, наставите са својим хистеричним вриштањем против икона у обдаништима, против српске химне "Боже правде", против веронауке, против недемократске српске државе, итд...
  • lala

    20.08.2015 12:28
    obavezno uramiti kacavendu,
    pahomija,ristu sotonu onog misica I ostale talibanske svece sa cecom zajedno I da toma grobar naredi da se freske doticnih vise u svakom vrticu u srbskoj jamahiriji.
  • 20.08.2015 09:25
    ..........zašto da ne, ako u školama postoji predmet veronauka čemu nedoumica.Strašno je to što se dešava u ovoj zemlji, mi koji smo većinski narod izgleda ne smemo pokazati ništa što je vezano za našu naciju, veru....SVI DRUGI MOGU I MORAJU.! TUGA, TUGA, TUGA VELIKA GDE SMO STIGLI.........MOŽA NAM I UKINU MATIČNO PISMO ĆIRILICU KAO I U VUKOVARU...........
  • 20.08.2015 07:20
    Zna se gde je mesto ikonama. A to nikako nisu škole i vrtići.
  • 20.08.2015 06:54
    Ti kojima smeta ikona su isti oni kojima smeta i kad Nole uzme neki turnir. Iako nema smisla, to je jace od njih, mrznja im je u krvi, a kompleksi u glavi.
  • Mićun

    20.08.2015 06:19
    Kad će taj četv...
    Damire,
    dovedi dete kod mene u privatni vrtić, stavićemo tvoju sliku na zid ako hoćeš.
  • 20.08.2015 05:46
    turbopravoslavci
    Ma kakva ikona, оdakle obdaništu SLAVA? Da nije i slava umetničko delo???
    Odakle vam uopšte ideja da DRŽAVNA USTANOVA treba i sme da ima ZVANIČNU veroispovest i slavu?????
    Sloboda veroispovesti znači i slobodu od veroispovesti, gospodo. Sram vas bilo!
  • Заинтересован

    19.08.2015 23:17
    Само питам...
    Дамир Рајтенбах... Је л' он Јеврејин? Ако јесте, питао бих га, како би било када би неко рекао да у Новом Саду не треба да постоји Јеврејска улица, пошто је у секуларној држави недопустиво да се улици даје назив по некој религиозној групи. Али, наравно, када би неко поставио овакво питање - био би оптужен за "антисемитизам"...
    Ето - то је европска мулти-култи толеранција. Увек нападати доминантну религију у некој држави, али прогонити као "антисемиту" свакога ко укаже на неуставност онога што се допушта Јеврејима...
  • Snezana

    19.08.2015 20:33
    ........
    Ja sam protiv drzanja bilo kakvih slika takozvanih svetaca po vrticima i ustanovama,kao i drzanje casa veronauke.
    U Bibliji nigde ne pise da se neko proglasi svecem,da se pravi slika te osobe ,niti da se slavi niti da mu se moli niti da mu se klanja.Druga Bozija zapovest glasi ne pravi sebi nikakva lika niti na nebu niti na zemlji niti u vodi,nemoj mu sluziti niti mu se klanjati.A vi pravite likove i slavite ih i klanjate im se.Bog to nije rekao da radite.Ko ne veruje neka uzme Bibliju koja je Rec Bozja i neka je cita.Ako nadje u njoj da se neko proglasi svecem i da ga nacrta i slavi onda to javno objavite svi koji ste veliki Pravoslavci i Katolici.Nema toga u Reci Bozijoj....citajte i trazite gde ima....i zato sam protiv toga da bilo kakva ikona stoji u vrticu ili skoli i protiv veronauke.I jos nesto kako to ide zajedno stoji ikona zastitnice vrtica i skola i onda uce decu da slave noc vestica,kostimiraju se....onda treba pored zastitnice staviti i sliku Sotone jer ujedno se slave i njegovi praznici.....noc vestica,pa kako se boriti protiv uroka,prica o sujeverju,a to je sve oruzje dzavola.....strasno i sramotno...kako smo glupa drzava.....a i vecina koja u njoj zive,na zalost.
  • Sekretar

    19.08.2015 20:15
    Logika
    neka procita clan ustava 43. i 44. dobro ih prouci pa tek onda moze da se ukljuci u raspravu.
  • Nemanja

    19.08.2015 20:04
    Ljudi, jel' ovaj koji se javlja stvarno sekretar u jednoj dečijoj ustanovi, ili samo gadan trol? Evo meni se stomak prevrće od same ideje da njega neko pušta u istu zgradu s decom.
  • Knez

    19.08.2015 19:49
    ciri bu ciri ba
    Knjige braco knjige,a ne zvona i praporci...
  • Nema spasa

    19.08.2015 19:47
    Srbiji



    Čak i kada je u pitanju religija, vi se svi ovde svađate i mrzite.

    Zbog takvih kao svi vi ja sam ateista...i ne mrzim nikog...
  • logika

    19.08.2015 19:30
    Sekretar neka pokaze uredbu kojom mu je dozvoljeno da to radi, kada vec kaze da ce prestati ukoliko se donese uredba da se to ne radi. Nije sve sto nije zabranjeno automatski dozvoljeno. Svako pismem zna sta znaci sekularna drzava i kako se spram tog clana Ustava MORA postupati. Ako to nije u stanju da shvati onda nije ni za posao koji obavlja.
  • N.SAD

    19.08.2015 19:18
    ///
    Dobro pa dotični nije rekao kako je na slici ratni zločinac.Šta očekivati od nekoga ko se preziva ,,Švarceneger''.Sve se to dešava u vreme kad se ukida ćirilica u Vukovaru.Krajnje je vreme da se uvedu evropski standardi u Srbiji odnosno 30% da bi nacionalne manjine imale pravo da se na njihovom jeziku i pismu postavljaju dvojezične table.Ne možemo u EU dok se ne uvede EU standard 30%.Vojvođanima više smeta ikona od Franje Tuđmana,Kolinde,Stepinca itd.
  • 19.08.2015 19:11
    Novosađanin
    Priorotetni problem našeg društva u celini je da li ikona treba da visi na zidu vrtića ili ne. Sugrađani dragi, očigledno super živite i nemate pametnija posla, pri tom imate viška slobodnog vremena pa se upuštate u toliko besmislene rasprave da je to smešno. Od gospodina pokretača cele afere Watergate nije ni čudo, ali što se ostali toliko primaju nije mi jasno...
  • 19.08.2015 18:34
    Вид шта је повампиних комуниста. Као да је Изет писао све коментаре. Ви би опет да забрањујете,затварате и уништавате?
  • Sale

    19.08.2015 17:59
    NE
    NE, nije im mesto tamo. NE. Svi koji tvrde suprotno neka jedu g**vna po svojim bogomoljama, kao sto vec i cine... koja god to bogomolja bila.
  • Александар

    19.08.2015 17:32
    @red dwarf
    На власти су још увек деца тог ћопавог бандита и од његове смрти су се само смењивале разне фракције црвене буржоазије, тако да не можемо да упоређујемо како би се у Србији градило да је на власти неко ко верује у Бога и Божији закон. Можда би могло да се претпостави како би изгледала таква Србија када се погледају грађевине из доба Немањића.
  • 19.08.2015 17:12
    Како сте кренули,тражићете да се забрани и ношење крста на ланчићу око врата.
  • G

    19.08.2015 17:02
    @Anonimus - slažem se da je ovo dokaz da je Srbija fašistička država. Pa samo u Novom Sadu imamo crkve i ustanove nekoliko religijskih grupa, javno vidljive umesto da se nalaze iza visokog zida - jasan znak fašizma.
    Tačno je da verska obeležja ne treba da budu u prostorijama grupnog dečjeg boravka, neka savet koji ju je postavio na to mesto jednostavno premesti i time će problem biti rešen.
    Interesantno je pročitati ovakve, krajnje netolerantne i fašističke komentare koji od ovoga prave veći skandal nego što jeste, odnosno jednu običnu ikonu smatraju onime što nije. Dobro je jedan komentator napravio paralelu sa "noć veštica" - većina komentatora izgleda u ovoj ikoni vidi samo ono što želi da vidi.
  • gojko

    19.08.2015 16:32
    Neka mi se objasni sta je to savet roditelja? Sta ako naprimer savet roditelja neke druge generacije odluci da im slava bude Mardarije Libertvilski. da li ce se morati onda i ikona menjati. Dokle god se obdanista, zabavista finansiraju od poreza gradjana, dotle nikakva vera ni nikakvi bakraci nema sta da traze po obrazovnim ustanovama. Ako vernici traze, sv Savu,devicu Mariju ili Peruna ili Dajboga, nek skupe sretsva i nek otvore svojoj deci skole i vrtice pa neka tamo slave kojeg god hoce sveca ili boga!
  • 19.08.2015 16:27
    Ne. A kome smeta visenacionalna sredina nije trebao dolaziti. Ja sam dete iz mesamog braka po ovome jednostranog kacenja obelezja ja treba da kazem da mi jedan roditelj bolji od drugog? Malo ste se zajebali. Kome se ne svidja visenacionalna Vojvodina, sto je dolazio u sredinu koja mu ne odgovara?
  • Sekretar

    19.08.2015 15:55
    @ Jelena Jankovic
    Gospodjo Jankovic, doticni ce biti sankcionisan u skladu sa pravilnikom o bezbednosti dece i odlukama Izvrsnog kojegijuma o zabrani fotografisanja u vrticu, i bice obavestene nadlezne institucije. Odluku koju je Savet roditelja vrtica doneo je potvrdjena na Izvrsnom kolegijumu Ustanove. Sto se tice same ikone , navedite mi bilo koji clan ustava ili zakona gde je u vrticima i skolama zabranjeno kaciti ikone Svetog Save i Svete Petke. I neka mi bilo ko objasni kako se to crkva mesa u rad Ustanove kad crkva nije postavila ikonu nego savet roditelja koji je jedan od organa upravljanja a ne verska zajednica. I objasnite mi zasto je doticni poslao zamerku Ustanovi 5.8.2015. godine kad se u Kninu slavilo ubijanje i proterivanje, a kod nas se obelezavao dan zalosti. TESKA PROVOKACIJA !
  • 19.08.2015 15:37
    Cekaj malo, a kada svi vrtici na teritoriji Novog Sada na dan Svih Svetih tj. Noći Veštica tj. Heloween organizuju proslave, maskiranje dece u veštice i bundeve, recitacije, predstave, onda je to OK. Onda ovim dušebrižnici ne smeta proslavljanje verskih praznika po vrticima. Izgovor im je da to proslavlja ceo svet. Znači, jedan verski praznik rimokatoličke crkve je OK da se masovno prosljava u svim novosadskim vrtićima a Sveti Sava i Sveta Petka su uljezi. Baš tolerantno, nema šta, onako vojvodjanski. U stvari, najveći pljuvači po Svetom Savi, po SPC, nisu ni Madjari, ni Slovaci, ni katolici, ni muslimani, ni Romi, ni protestanti, ... već Srbi koji se izjašnjavaju kao Vojvođani a ujedno su oni i samo oni ljubitelji i forsiranja svega stranog. Nema veze čega, samo da je kontra SPC, tradicije, kulture i baštine srpskog naroda. Čak je i dan Svetog Patrika in a deo su kulture samo i isključivo irskog naroda. Bitno je da je strano, uvezeno. Nisu mi jasni Srbi koji na krsnu slavu svojih dedova i baba pljuju, ali se zato za Sve Svete maskiraju u ale i akrepe a Svetog Patrika tradicionalno proslavljaju po pabovima. No, to je njihovo pravo u koje se ne sme dirati kao sto je moje pravo da se prema takvima ophodim onako kako ja hoću.
  • Mastodont

    19.08.2015 15:19
    @Anonimus
    'Ateisti su nedovrseni ljudi. Pričam iz ličnog iskustva.'

    A svi anonimusi su pijandure, silovatelji ovaca i imaju treću bradavicu, kao što takođe znaš iz ličnog iskustva.
  • Vlada

    19.08.2015 15:13
    'već Srbi koji se izjašnjavaju kao Vojvođani a ujedno su oni i samo oni ljubitelji i forsiranja svega stranog. Nema veze čega, samo da je kontra SPC, tradicije, kulture i baštine srpskog naroda.'

    Kad god pokušate da pojmite dubinu gluposti tzv. 'pobožnih patriota', setite se da je njima potpuno neshvatljivo biti Srbin, a ne biti religiozan i osuđivati zloupotrebe od strane crkve.
  • 19.08.2015 14:56
    Prosvetar
    Obeležje duhovnog ukoliko neko želi da ima, treba da drži u službenim prostorijama. Mesta predvidjenja za decu nisu adekvatna za ovakva ili slična obeležja. Pravilnikom je propisano šta sme da se nalazi u prostorijama u kojima borave deca, a tu nisu predvidjena verska obeležja (bilo koje vere).
  • istoricar

    19.08.2015 14:44
    @Anonimus - moje mišljenje “ikona (εικονα) znači slika , na slici je stvarno biće, ličnost iz istorije koja je zbog nekog svog podviga od strane crkve proglašena svetom. Dakle zato što su svojim delima za života pokazali koliko su bili veliki uzdigli su se i postali sveci i zaštitnici nama običnim smrtnicima...“

    Ocigledno ne znate zasto su ljudi u hriscanstvu proglasavani za svece. Apsutna vecina svetaca nisu bili nikakvi humani ljudi koji su pomagali drugima, vec su samo propagirali religiju. Veliki broj njih je rusio i palio hramove nehriscana, i zbog toga proglasen za sveca. Da ne pominjem svetog Savu koji je ubijao neistomislkenike, posebno Bogumile koje je najsvirepije mucio i oslepljivao.Ako to treba da je uzor deci, da mrze, muce i ubijaju neistomisljenike, onda glasno i jasno recite da se za to zalazete.
  • 19.08.2015 14:31
    Ovo može samo u Srbiji.
    Ovo je dokaz da je Srbija fašistička država. Jer kao što neko već rekao, ni u jednoj civilizovanoj državi ne kače ikone ili bila koja verska obeležja u vrtiće i škole.
  • stop pedofilima

    19.08.2015 14:22
    Nisu svi Srbi pravoslavci!
    Ja sam Srbin poreklom bas kao i moja supruga, ali se grozimo pravoslavlja zbog blagosiljanja zlocinaca, pedofilije i bogacenja na tudjoj muci. Ne zelimo da nase dete bude izlozeno simbolima te religije ni ljudima koji se za to zalazu i to cine! Posebno imajuci u vidu njihovu pedofiliju i zastitu kolega pedofila uhvacenih u cinjenju zlocina nad decom. Takvi treba da imaju zabranu prilaska vrticima i skolama, a ne da ih u njih pustaju!
  • видовити Золтан

    19.08.2015 14:18
    Решење
    Ако је проблем у томе што ће се бунити муслимани, католици, пртоестанти, атеисти, решење је једноставно - окачити поред православних икона и икону светог Алојзија Степинца, онда нека сура из Курана, за протестанте нека наива из Ковачице, а за атеисте може реклама за кондоме. Сви срећни и задовољни!
  • Lala

    19.08.2015 14:08
    A da li neko zna...
    ...kojom se retorikom sluze popovi na casovima veronauke? Slucajno sam se zatekao u hodniku (isao sam po dete) ispred ucionice u kojoj se odvijala veronauka i ostao zapanjen sa onim cime sam cuo. Otprilike je islo ovako: "...Svi srbi MORAJU redovno ici u crkvu i moliti se..." "...samo onaj Srbin koji se svaki dan moli i stano misli na Boga je dobar Srbin..." a ovo je ublazena varijanta. Svasta se jos moglo cuti.
  • 19.08.2015 13:41
    Bolje se pozabavite izbacivanjem narkotika iz škola, a ne ikona. I druge evropske države su sekularne, pa je zastupljenost simbola i učenja vodeće religije mnogo, mnogo češće nego u Srbiji. Uostalom da je postojalo bar malo duhovnosti ne bi se škole pretvorile u leglo narkomanije, prostitucije i nemorala.
  • NSremac

    19.08.2015 13:39
    e moj Damire...
    Što ne probaš da odeš do Vukovara da se izboriš za ravnopravno korišćenje ćirilice?
  • 19.08.2015 13:36
    kakav poziv na razumevanje,ravnopravnost,solidarnost,postovanje ustava nepravoslavnih "moralnih gromada"!
  • Јелена Јанковић

    19.08.2015 13:35
    питање/питања...
    Господине "Секретару установе", ако то уопште јесте поставила бих Вам неколико питања. Како је уопште могуће да пустите у вртић некога да фотографише??? Како сте допустили да вам вртић буде небезбедан тј. да је неко добио прилику да "угрози безбедност деце"???Друго Ви би морали знати да Савет родитеља не доноси одлуке, него да је то САВЕТОДАВНИ ОРГАН (то знам добро пошто сам просветар и радим у школи), па је Ваш коментар да је Савет родитеља ДОНЕО одлуку правно неутемељен и потпуно нетачан. Из писма којим пишем и мог имена мислим да нема дилеме колико је видљиво да сам поносна што сам православне вере, иконе имам у стану и веома поштујем Славу, али сматрам као човек и просветар да је васпитно-образовна установа место за васпитање и образовање деце, у предшколским програмима нема веронауке тако да је расправа беспредметна. И у школама је проблем јер у нашем граду има различитих вера и у том смислу би свако морао имати право да учи своју веру.
  • Nebojša

    19.08.2015 13:34
    Može li se ikona jesti?
    Kakve k...c slave gradova, vrtića, mesnih zajednica, komeserijata!
    Savet roditelja ima 10000 urgentnijih problema pre ove budalaštine!
    Nema narod leba da jede a oni vešaju ikone! Crkva da plati porez 100 godina u nazad pa tek onda ima pravo prvo da pita da li moze da vesa portrete!
  • Rade

    19.08.2015 13:17
    Neovlašćeni ulaz
    Ja kao roditelj hoću da znam kako je moguće da neovlašćeno lice boravi u prostoriji gde jede moje dete. Ja, recimo, nikad nisam bio u trpezariji gde jede moje dete iako već godinama imam decu u vrtiću. Dakle, hoću da znam ko je on? Kakvi su mu motivi? Da li ima sertifikat da je zdrav? Da li smo sto posto sigurni u iskrenost namera prema deci čim boravi na mestu gde ne bi smeo?
  • Red Dwarf

    19.08.2015 13:05
    @Александар - Коуништи

    А није вам сметала слика ћопавог бандита?

    Dok je copavi bio na vlasti po celoj tadasnjoj Yugoslaviji su bile izgradjivane skole, bolnice, fabrike, putevi i ostala infrastruktura koja nas i dan danas sluzi u oronulom i dotrajalom stanju jer sadasnji vernici i veliko srbende nisu sposobne ni da poprave nesto a kamo li da izgrade od samog pocetka.

    Za vreme copavog bandita nismo bili govnjiv brabonjak od drzave vec smo imali postovanje kakvo Srbistan nikad nece imati i najpozeljniji pasos ikad.

    Ovo su samo neke od stvari njegovog banditskok ucinka.

    E sad ti meni navedi sta se to u Srbiji izgradilo, napravilo ili u bilo kom kontekstu poboljsalo od kako smo poceli da kacimo ikone po zidovima.

    Strpljivo cekam odgovor.
  • ateista

    19.08.2015 12:57
    popovi-topovi-lopovi
    @ stop mržnji i netoleranciji

    Ti siris mrznju i netoleranciju, pritom govoris neistine o stanju u EU i obmanjujes one koji nisu upoznati sa stanjem u EU. U svoja 4 zida radite sta hocete, imate i crkvetine pa tamo do mile volje udrite po svom. Dalje ruke od tudje dece!!!!!
  • Slavko

    19.08.2015 12:56
    U Nemačkoj, Italiji, Španiji na primer veronauka je obavezan predmet sa pravom izuzeća ako je neko druge religije i to moraš da argumentuješ. U Engleskoj je obavezan predmet religijsko obrazovanje koje obuhvata više religija. U Francuskoj recimo nema veronauke ali ima predviđeno za onog ko želi.
    E sad to samo treba prepisati kao što i sve ostalo prepisujemo ali jedno je istina da se u svim tim državama izjašnjavaš o NACIJI i VEROISPOVESTI i to nigde nije ni sramota ni tajna ni problem a kod nas je i to načeto i zatrovano.
    Ateisti su definitivno najveći religijski fundamentalisti te svoje religije nereligije, Fašisoidni, netrpeljivi, nasilni i onog momenta kad im se ukaže prilika aktiviraće lomaču samo im vremena treba.
  • Lažeš

    19.08.2015 12:52
    @stop mržnji i netoleranciji
    U državnim vrtićima i školama tj. u svim javnim institucijama religija je zabranjena u svim civilizovanim zemljama, i to upravo zato da niko nikom ne bi ništa nametao i da bi svi bili jednaki. U fašističkim držvama je obrnuto i svi moraju da poštuju volju većine ili da nestanu. To što si video po EU su privatni vrtići, škole i univerziteti, koje su crkve sagradile svojim novcem, i u njima naravno mogu da propovedaju svoju religiju i ističu simbole. U SAD bi za isticanje ikone u vrtiću neko isti dan dobio otkaz, bio kažnjen po zakoni i nikad više ne bi mogao da radi taj posao.
  • 19.08.2015 12:38

    mozda je čovek i u pravu ali je to već i bezobrazluk jer se gleda dlaka u jajetu i trazi savrsenstvo od Srbije najvisi stepen dostignuća civilizacije dok su okolo divlje horde poluljudi koji ugrozavaju PRAVO KRETANJA UZURPIRAJU TUDJU TEROTORIJU (Kosovo)
    PRAVO NA ŽIVOT I IMOVINU I PISMO I SVE (Hrvatska)
    zato kazem odmah ukinuti Hrvatima latinicu i držati tako dokelgod oni ne vrate ćirilicu.
    Šešelj je zivot proveo u zatvoru jer je Srbin koji trazi PROPPORCIJU.
  • kao sav normalna svet

    19.08.2015 12:31
    Evo šta Evropa kaže po tom pitanju:

    U bavarskim školama se i dalje nalaze raspeća, uprkos odluci ustavnog suda iz 1995. godine kojom je ukinuta obaveza postojanja raspeća u svakoj učionici.
    "Jedino Evropa koja zna odakle dolazi može da govori snažnim glasom", ocenila je regionalna ministarka Bavarske za evropska pitanja Emilija Miler.
    Portparol episkopalne konferencije Manuel Maruhao iz Portugala rekao je da je "za katolike to verski simbol, a za druge ikona protiv nasilja".
    Ministar za lokalne zajednice Italije Andrea Ronći smatra da je "raspeće nacionalni simbol kulture, istorije i identiteta, tolerancije i sekularizma i da odustati od toga, znači odreći se naših hrišćanskih korena".
    Portparol Vatikana Federiko Lombardi rekao je da je "tužno što se raspeće smatra simbolom podele" i dodao da "religija daje značajan doprinos formiranju moralnih vrednosti".
    Andrija Hebrang ističe da on „ni slučajno” ne bi uklanjao krstove iz javnih institucija. „Pod krstom je stvorena Hrvatska vojska, s krstom i krunicom izvojevali smo pobedu, ti simboli nikoga ne vređaju i nećemo ih se sada odreći. Krist je pomogao stvaranju hrvatske države, pomoći će i njezinom očuvanju”.
    Ljilja Vokić, direktorka VII gimnazije u Zagrebu, a u vreme Tuđmana ministarka prosvete: „Mi u hodniku imamo jedan veliki krst i neće van iz škole osim ako zakonom izričito ne zabrane krstove!”

    Sledimo evropski primer postavimo ikone u škole.
    Meni lično veoma smetaju agresivne propagande pojedinih političkih stranaka. Veoma bih voleo da se zabrani njihovo pojavljivanje u javnim glasilima pošto medju nama ima mnogo onih koji nisu članovi njihovih stranaka i ne slažu se sa njihovom politikom. Nije ovo njihova država već sekularna svih gradjana koji u njoj žive. Zabraniti javno isticanje političkih simbola i promociju na javnim mestima i u javnim glasilima. Neka svako samostalno u svoja četiri zida odabere za koga će glasati!
  • Секретар

    19.08.2015 12:17
    такође
    када Република Србија донесе одлуку да се у свакој школи и вртићу у држави скине икона Светог Саве и да се то не обележава као школска слава и Установа ће уклонити икону.
  • Novosadista

    19.08.2015 12:15
    Ko što reče Anonimus
    A ne smeta kada sva deca u vrtiću prave maskenbal povodom tzv. Dana veštica ili ti pred rimokatločki pranik Svi sveti? Jel onda i ja trebam da branim detetu da ide na maskembal ko što ovaj brani da tu stoji ikona?
    Demokratija je vladavina većine nad manjinom, uz poštovanje manjina, a ne diktatura manjine nad većinom. Savet roditelja predtavlja većinu u tom vrtiću, ako su oni doneli takvu odluku, u čemu je problem?
  • 19.08.2015 12:15
    Nije.
  • konkretan predlog

    19.08.2015 12:12
    tužiti državu
    Isti odgovor kao da u naslovu stoji “Da li je popovima pedofilima mesto u vrtićima i školama?“.
    Treba ovo neka NVO ili grupa građana da istera do Strazbura, jer je neustavno. Nema sta da se dokazuje na sudu, sve već piše u ustavu. Samo tražiti presudu kojom se od Srbije zahteva da poštuje sopstveni ustav i sankcioniše isticanje verskih simbola u svim javnim institucijama, proslavu slava i versku indoktrinaciju.
  • Zm

    19.08.2015 12:10
    Fascinantno je...
    ...(po drugi put) kako religizni ljudi nemaju pojma kako se "daje", "određuje"... Slava?! Po kom religioznom, pravoslavnom, bilo kom pravu to radi Savet roditelja??? Objektu daje/određuje "porodičnu" Slavu???... jer Slava je porodično nasleđe!
  • Steva-NS

    19.08.2015 12:06
    Ja sam za sliku Obame i Rijane,i to u prirodnoj veličini !!!
  • 19.08.2015 12:05
    Ateisti su nedovrseni ljudi. Pričam iz ličnog iskustva. Svaki vernik ma koje vere bio je daleko ispred ateiste. Vernici razlicite vere se medjusobno prepoznaju i pomazu. Ateisti ne bih dala mačku da mi pričuva.Ateisti to verovatno ne osete ali ko imalo veruje oseti i prepozna itekako dzirajive.Ko ne veruje sam je kriv i uskraćen.Kad ne poštuje 10 zapovesti ne postuje NIŠTA.
  • 19.08.2015 11:58
    kiki
    ja sam za to da se svi koji nisu kršteni NA SILU UZ POMOČ POLICIJE odvedu u crkvu i krste pa im neće takve stvari smetati
  • footozan

    19.08.2015 11:54
    miljenko, manjina...
    Opet manjina, velika manjina, glasnija od velike vecine pitomog naroda! Dnevno-politichke teme, tek ce da ih bude, a vi narode se palite...
  • Slavko

    19.08.2015 11:53
    Svuda u svetu a naročito u EU i SAD je to apsolutno normalno, prihvatljivo i nikome ne pada na pamet da se buni iako su mnogo heterogenije zajednice nego što je slučaj u Srbiji.
    Dokle maltretiranje većine od strane manjine?
    Ako ovako nastavimo uskoro će biti zabranjeno da mesare imaju izloge zbog vegetarijanaca a svadbe zbog homoseksualaca.
  • Зики

    19.08.2015 11:50
    Иконе у школама?!
    Свакако.
  • coco

    19.08.2015 11:49
    Ikone? Neće da može!
    U aktuelnom Ustavu piše:

    Svetovnost države
    Član 11
    Republika Srbija je svetovna država.
    Crkve i verske zajednice su odvojene od države.
    Nijedna religija ne može se uspostaviti kao državna ili obavezna.

    Prema tome, ili menjajte Ustav ili ne kačite ikone po državnim školama.
  • Tja

    19.08.2015 11:37
    @Boki NS

    Ne, bolje da stavimo slike koje oslikavaju price iz Biblije, recimo kako otac odvodi cerku u planine kako bi nastavio populaciju, ili kako otac zrtvuje rodjenog sina. Nije problem, mogu da se setim i ogavnijih scena iz Biblije, samo nece svako imati stomak za to. Nego, bracela, kod tebe jedino momci koji se ljube u glavi, ako nije ikona? Jel ti to od dodatne nastave oca Pahomija? Izbaci vise splovila iz glave covece, utice veronauka na tebe previse.
  • protivustavno

    19.08.2015 11:37
    goniti krivicno
    Ne da nije preporucljivo nego je zabranjeno u drzavnim vrticima! Osnujte privatne pravoslavne vrtice i skole pa tamo slavite i kacite sta hocete! Ono sto je izgradjeno novcem svih gradjana i sto se finansira od poreza prikupljenog od svih gradjana nije i ne moze biti pravoslavno jer to neko eto tako hoce!
  • saller.ns65

    19.08.2015 11:34
    Da !!
  • mario

    19.08.2015 11:29
    kako taj ima vremena samim tim i para da vrsi prepisku. uzas.
  • 19.08.2015 11:22
    Problem sa demokratijom je taj što svaka budala ima pravo na mišljenje...

    Kakva bre ikona u vrtiću? 21. vek je, treba da razmišljamo o kolonizaciji drugih planeta, o putu kroz svemir, a ovde još uvek caruju retrogradna uverenja i klanjamo se ikonama, uticaj crkve je beskonačan...

    Ako kažeš nešto protiv crkve, to odmah znači da navijaš za hrvate, amerikance i albance...

    Kačite ikone ili šta god želite u svojoj kući, ne želim da ih moje dete gleda.
  • zm

    19.08.2015 11:18
    Fascinantno je...
    ...kako se svi koji podržavaju ikone u školama i vrtićima (a tamo im nije mesto kao što ni slavama jer je to porodično i religiozno nasleđe a ne državno i naionalno) uhvate slika gej parade i đavola kao opozicije ikonama... a ne sete se da postoje znameniti naučnici i umetnici čijim slikama jeste mesto u obrazovnim institucijama...
  • haha

    19.08.2015 11:17
    umetnicko nedelo
    Samo za neuke je svaka ikona umetnicko delo. 99.99% okacenih ikona su obicna vizuelna propaganda bez trunke umetnosti.
  • licemerno

    19.08.2015 11:15
    Nije im mesto i nijhovo isticanje je krsenje ustava i zakona, ali posto su samo srBska obelezja u pitanju i nicija druga, onda se na to afirmativno gleda od strane vlasti.
  • LOL

    19.08.2015 11:14
    WTF
    Zaista ne razumem ljude koji mesaju babe i zabe ,ljubav prema naciji i drzavi nema veze sa verom i naravno da ne znaci da ako neko ne podrzava mesanje vere i verskih simbola kao i crkve tamo de im nije mesto nevoli svoju zemlju i svoj narod. Ja bih se bunio i da je to budisticka skulptura, nije joj tu mesto. A vi koji toliko branite srpstvo hvatajuci se za slamku da su srbi ovde vecinski narod mako ste promasili temu, nigde veze. Ako cemo iskreno kad vec mesamo babe i zabe po zvanicnom popisu srbi jesu "vecinski" cini mi se da je zadnja cifra bila 65% naroda u vojvodini, po nezvanicnom jako puno dece iz mesovitih brakova, ljudi koji se boje da pricaju o svojoj nacionalnosti zbog loseg iskustva, ljudi koji su rodjeni za vreme juge i nemaju opciju jugosloven i ljudi koji bi hteli biti vojvodjani se opredeljuju da zaokruze srbin jer je tako jednostavnije i otuda toliko srba u Vojvodini.Ali kada bi neko uspeo a napravi popis pravog stanja sumnjam da bi prisli cifri od 50 %. I naravno ovo sve nema nikakve veze sa time da verskim obelezjima nije mesto u zabavistima , skolama itd.
  • singer

    19.08.2015 11:04
    bezite deco...
    ...eno popa!
  • 19.08.2015 11:03
    @Marija
    "pitam se zašto bih ja morala podešavati svoj godišnji odmor da bih sa mojim detetom mogla biti sve od 23-24 decembra pa do 13-15 januara koliko ovde traje zimski raspust..."

    Gospodjo Marija, to da spremno proslavite katolicku Novu godinu :-)
    Naravno, mala-sala.

    "Niko ne brani i ne spori nacionalnim manjinam da ne rade u vreme njihovih verskih praznika. Ali niko se ne pita zašto su čitave obrazovne institucije primorane da praznuju radi neke manjine od 5-10 ili 15%."

    E ovo nije sala. Ako baratate procentima, gdjo. Marija, mozda da navedete koji bi datum Vama odgovarao?
    Mozda da virnemo u Ustav i zapitamo se da li zelimo primitivni revansizam ili da damo primer.

    Ja jesam manjina, ne ona sa zapada, ali jesam. I ponosan sam na Srbiju zbog toga sto sam njen gradjanin a ne nama zapadne drzave. I to bas zbog toga sto, gdjo. Marija, Ustav drzave Srbije mojoj porodici dozvoljava ovo sto neke EU drzave brane.

    A Vama, ako je nelagodno da zivite u Vojvodini sa minornim procentima, statistickim greskama... uvek imate mogucnost da birate grad u Srbiji koji to ne tolerise iliti nema dovoljan procenat da bi morao postupiti po posebnim odredbama Zakona. Ja, nazalost, nemam taj luksuz u drzavi Srbiji i moram birati odredjene "rezervate" za moju nacionalnu zajednicu.
  • Лиманац

    19.08.2015 11:02
    Грађанско неваспитање
    На почетку књиге Мајстор и Маргарита Булгаков препричава разговор два грађанина. Можда ће се овде препознати забринути грађани.
    А можда би грађани који узор за своје јавно испољавање "револта" виде у "напредним" државама Западне цивилизације требали да знају да никоме у Британији не смета што се на Оксфордском универзитету налази, на пример, Колеџ светог Антонија.
  • 19.08.2015 10:51
    Pa da..
    Tata bi verovatno vise voleo da u vrticu visi slika Severine ili neka duplerica iz Plejboja,to mu je prihvatljivije? Malogradjanska posla!
  • Sara

    19.08.2015 10:50
    ja jesam hriscanka (nisam pravoslavne veroispovesti) ali se ne slazem sa ovim. veru ne trebas i ne smes forsirati, pogotovo ne na deci. imace vremena da nauce sve o tome, ako se sama zainteresuju jos bolje. ali ne u skoli i vrticu nego kuci. to treba da bude izbor individualca a ne nesto nametnuto od strane drugih
  • Mali

    19.08.2015 10:50
    Proterati sujeverje iz ove dzamahirije je tesko!
  • Hajs

    19.08.2015 10:47
    A Dzon Lenon ?
    Sećaš li se Damire kad smo bili odbornici grada 96-2000.Bio si potpisnik dokumenta da se u gradu Novom Sadu jednoj ulici da ime po Dzonu Lenonu.
    Govorio si da je on ikona roken rola.E sad vidiš da ima još ikona na ovom svetu.
  • 19.08.2015 10:44
    @Anonimus
    "Sad je momenat da se povuce latinica za hrvate u Srbiji sve dok se ne vrati ćirilica u hrvatskoj."

    A da svratis do NSa i raspitas se kada je na ulazku u grad ukinuta latinica, mozda?
  • 19.08.2015 10:42
    Ko se boji ikone?
    Na televizijama vidimo pominjanje praznika i citata iz ostalih vera.
    Šta ako nama pravoslavnim smeta tako nešto?
    Šta ako deca to gledaju, i to baš deca iz vrtića?
    Ako su vaspitači pravoslavni, da li to znači da će im neko braniti veru?
    Da li svima Vama smetaju likovi iz horor filmova ili nasilnih crtanih filmova koji bi bili okačeni?
    Mogu li onda slike iz indijskih i turskih serija,
    ili slike narodnih pevačica?
    Tako se bojite ikona?
  • 19.08.2015 10:41
    @Slavko
    Pitanje:
    - "Svuda u svetu a naročito u EU i SAD je to apsolutno normalno, prihvatljivo i nikome ne pada na pamet da se buni iako su mnogo heterogenije zajednice nego što je slučaj u Srbiji."

    Da li je Irska u EU i da li UK podpada pod "svuda u svetu"?

    Ispravka:
    U tom sirokom i nama dalekom svetu, verske zajednice osnivaju privatne SKOLE, pa ko voli neka izvoli. U Srbiji, verske zajednice (da ne gresim, 99% njih) osnivaju privatne FONDOVE (pa ko sta voli, Audi, Mercedes...)
  • 19.08.2015 10:41
    moje mišljenje
    ikona (εικονα) znači slika , na slici je stvarno biće, ličnost iz istorije koja je zbog nekog svog podviga od strane crkve proglašena svetom. Dakle zato što su svojim delima za života pokazali koliko su bili veliki uzdigli su se i postali sveci i zaštitnici nama običnim smrtnicima, koji još verujemo u dobrotu i čistotu srca. I smatram da je bolje da oni budu uzor našoj deci, nego svi ostali uzori koji im se nude.
    A veliki ljudi bilo da su pravoslavci, rimokatolici ili muslimani prepoznaće dobru nameru jer Sv. Petka se smatra zaštitnicom žena, dece, porodice, bolesnih i siromašnih. A onaj ko je ikonu stavio na zid u vrtiću gde borave deca sasvim sigurno voli tu decu, jer im je doneo još jednu majku da o njima brine.
    eto to je moje mišljenje ....
  • stop mržnji i netoleranciji

    19.08.2015 10:33
    Isticanje hrišćanskih simbola u vrtićima i školama je normalna pojava u državama EU kojima težimo ne znam zašto bi ovde nekome smetalo. U Nemačkoj recimo monaški redovi imaju čitave univerzitete a vrtići postoje u okviru katoličkih crkava i manastira i to nikome ne predstavlja problem. Primera radi u Nemačkoj nastava religije zagarantovana je ustavom, dok su Austrija, Belgija i Velika Britanija zakonom uvele obaveznu religijsku nastavu i ako ona nije zagarantovana ustavom a sve su to sekularne država. Deo sekularne države je i sloboda veroispovesti i nigde nisam čuo da sekularna država zabranjuje nošenje i isticanje verskih simbola. To uglavnom čine fašističke i diktatorske države. Osnivač lokalnih vrtića i škola je Srbija koja je izvinjavam se svima kojima se to ne dopada većinski pravoslavna država. Prema poslednjem popisu u Srbiji živi 85% pravoslavaca a broj ateista je zanemarljiv i kreće se oko 1% što će reći da nikako ne mogu nametati svoje standarde većini. Nikome u Srbiji se ne nameće silom da bude pravoslavac ali niko pravoslavcima ne može ni da zabranjuje isticanje svojih verskih simbola. Svuda u svetu narodi ističu svoje verske simbole u bolnicama, školama, vrtićima a onaj kome to ovde smeta ima problem sa netrpeljivošću prema narodu i državi u kojoj živi. Ne smeta mi kada pripadnici različitih veroispovesti u Srbiji dobijaju slobodne dane i slave svoje verske praznike i pored toga što pravoslavci u drugim državama nemaju ta prava. Ne smetaju mi u školama i vrtićima čitava odelenja na jezicima manjina što u njihovim matičnim državama nije zamislivo. U pojedinim se čak i zabranjuje upotreba ćirilice. Ne znam zašto bi onda ovde nekome smetala pravoslavna ikona mislim da im ipak smetaju pravoslavci.
  • 19.08.2015 10:31
    Apsolutno je prihvatljivo. Problem je zapravo u onima kojima to smeta, jer ne mogu da prihvate da neko ima drugačija opredeljenja i običaje. Takva vrsta netoleracije se obično naziva fašizam.
  • Boki NS

    19.08.2015 10:30
    Pa da, sklonite ikone i stavite sliku npr. dva dečaka kako se ljube! Iza obavezno zlatne zvezdice i garderoba živih boja! To je baš lepo!
    Treba na vreme kretenizovati naciju, posle je komplikovano i skupo...
  • 19.08.2015 10:28
    Sv Petka je deo predanja srpskog naroda. Necist kao na beli luk vampir propisti na krst. Sad je momenat da se povuce latinica za hrvate u Srbiji sve dok se ne vrati ćirilica u hrvatskoj.
  • Andrija Šrek

    19.08.2015 10:25
    ...
    U svaki vrtić i školu okačiti ogromnu sliku Letećeg Špageti Monstruma !!!
    AAAAAAAAAAAARRRGHHH !!!
  • Marija

    19.08.2015 10:23
    manjine i većina
    Ako je pripadnik nac. manjine toliko revoltiran ikonom, onda ja kao pripadnik većinskog naroda pitam kako je moguće da sve škole, vrtići i druge obrazovne institucije u Vojvodini u vreme katoličkog Božića i Uskrsa ne rade, odnosno praznici se podešavaju tako da se obavezno ne radi od katoličkog Božića do pravoslavnog....pitam se zašto bih ja morala podešavati svoj godišnji odmor da bih sa mojim detetom mogla biti sve od 23-24 decembra pa do 13-15 januara koliko ovde traje zimski raspust...Niko ne brani i ne spori nacionalnim manjinam da ne rade u vreme njihovih verskih praznika. Ali niko se ne pita zašto su čitave obrazovne institucije primorane da praznuju radi neke manjine od 5-10 ili 15%. I da li se iko pita da li je to normalno...evo juče su u Vukovaru gde živi 35% Srba i formalno ukinuli mogućnost korišćenja ćirilice, a Srbija sva prava daje manjinama, i više od toga, podešava radno vreme školama, dakle tera moje dete i mene da ne idemo u školu odnosno na posao u vreme katolički blagdana....A sad im više ni to nije dosta....STRAŠNO I DOKLE???
  • coco

    19.08.2015 10:21
    To je barem lako: Neka crkva, džamija i ko već hoće otvori vrtić, školu ili faks. Po istim pravilima kao što se otvaraju privatni vrtići, škole i fakulteti. Tamo neka vešaju i šta im volja. Kome je do toga, ko to ceni, poštuje i oseća potrebu - neka izvoli!
    Ovo su vrtići i škole sekularne države.
    Smatra li država da trebaju ikone po vrtićima i šolama - neka se odrekne sekularizma i preimenuju državu u versku.
    Ovako... Ne ide!
  • LOL

    19.08.2015 10:02
    WTF ZA Podbarac - Nešto kao razmišljam
    Crkve u centru grada su umenicka dela i istoriske gradjevine kojima je i tek kako mesto u samom centru. Toj ikoni je mesto u kabinetu likovnog ali posto je ovo vrtic tu mu definitivno nije mesto, sta ce biti sledece slike demona, boga, isusa, raspece. Ako neko zeli da odgaja dete u strogom verskom okruzenju postoje vrtici pri crkvi pa izvolte.
  • Србин Бачван(ин)

    19.08.2015 09:58
    ..pa логично је да Г-дину Дамиру Рајтенбаху сметају иконе..то је његово право с обзиром да он нема везе са Православљем..али као што је његово право да је против он мора да прихвати став већине а већина у Новом САду а вероватно и у том вртићу су малишани Срби Православци чији родитељи поштују Свету Петку..дакле..или да Г-дин Рајтенбах прихвати став већине или да упише дете у други вртић где икона нема..
  • Miki

    19.08.2015 09:56
    Nikako da shvatimo da je nametanje religije deci zlostavljanje deteta. Neverovatno je da je svima ocigledno da decu ne treba uciti bilo kakvim neistinama i izmisljotinama koje mogu da im naskode. Niko nece uciti dete da je ok da pije deterdzent za sudove. Ali nametanje deci nebuloza i fantazija iz knjizevnosti pastira i stocara sa bliskog istoka iz gvozdenog doba je pozeljno i ok!?
  • 19.08.2015 09:54
    A šta je sa drugom verom?
    Ikonama mesto nije u vrtićima i školama. Jer ovo čisto namećivanje jedne vere na decu. Šta ako ima dece katolika, ili sledbenika Hare Krišne? Ako već hoće prava da postavljaju svoje ikone iz pravoslavlja, treba dozvoliti i drugim verama da postavljaju svoje ikone, recimo ikone katoličkih svetaca, ili Krišne kod Hara Krišne vernika.
    Dajte ondak ista prava za sve.
  • MonteDushano

    19.08.2015 09:48
    NE NE NE NE NE !
  • LOL

    19.08.2015 09:33
    wtf
    U tom vrticu a verovatno i u mnogim drugim desavaju se stvari koje su sramota za 21 vek. Bez saglasnosti roditelja se namece deci vera i to naravno pravoslavna. Ja jesam iz pravoslavne porodice ali sam ateista kao i zena i nase dete odgajamo u tom duhu. Nase dete je pohadjalo novosadjance i vise puta smo imali neprijatnosti na tu temu gde je vaspitacica pricala deci o bogu, isusu, svecima kao o nekakvim istoriskim cinjenicama a ne bajkama gde je moje dete bilo zbunjeno dobivsi takve nformacije. A da naravno ne zaboravimo popove koji znaju da posete ovu ustanovu pa deci trpaju u usta svoje prljave kolacice bez saglasnosti roditelja. Sramota i bezobrazluk da se bez saglasnosti mesaju u svaki domen zivota i prakticno ih je nemoguce izbeci mislim na crkvu, popove, veru uopste.
  • Sedam

    19.08.2015 09:32
    Ikonama nigde nije mesto, sem umetničkim radovima za u kući i u muzeju.
    Iako bajke jesu za decu.
  • Podbarac

    19.08.2015 09:31
    Nešto kao razmišljam
    Može biti bi trebalo i Katedralu i Sabornu izmestiti iz Zmaj Jovine jer tud prolaze i oni druge veroispovesti, pa se štrecadu kada sednu da odmore do Exita il granice sa EU?
  • hmm

    19.08.2015 09:25
    samo kazem
    Ovo nije sekularna vec jedna veoma veoma bolesna drzava koju vode teski bolesnici u kojoj nema reda i u kojoj svako radi ono sto hoce i sto mu padne na pamet, a biva kazenjen jedino ako to radi u suprotsnosti sa trenutno aktuelnom vlasti ili joj iz bilo kog razloga stane na put
  • Boki

    19.08.2015 09:24
    primer tiranije
    Nametanje pravoslavnih verskih obeležja vernicima drugih konfesija, alteistima i drugim nevernicima je očigledan primer tiranije verske većine. što je nezamislivo u normalnim državama. Nikako da shvatimo da treba da tolerišemo različitosti.
  • HaralampijeIII

    19.08.2015 09:24
    Religiji je mesto u crkvi tj bogomolji. Neka verske zajednice osnoju svoje vrtiće, škole i neka tamo decu svojih vernika uče shodno svojim obeđenjima.
    U državnim školama o svim religijama treba učiti sa opšte-obrazovnog i opšte-kulturno aspekta.
  • Stari Pravoslavac

    19.08.2015 09:21
    Vera i politka
    Crkve po celoj Evropi su prazne. Ne moze nesto sto se napravilo u ranom srednjem veku da bude korisno danas. Sve crkve se moraju reformisati inace ce izgubiti svoj smisao a vremenom ce same sebe ukinuti, poput komunizma. Veroispovest je individualan izbor i zato veri nije mesto u skoli. Ako moje dete zeli da bude svestenik, eno mu bogoslovija, ja cu ga podrzati.
  • goran NS

    19.08.2015 09:18
    NETREBAJU ikone u vrtićima i školama
  • 19.08.2015 09:17
    cile
    a da mu ne smeta i cirilica
  • momcilo-ns

    19.08.2015 09:16
    ne znam ali
    U većini civilizacija se obeležavaju praznici društva u kom deca rastu. Poprilično sam siguran da deca slave božić u svim vrtićima zapadne civilizacije. Ili noć veštica (što je i kod nas postao običaj, iako se radi u stvari o versom običaju poklada, po katoličkom kalendaru). Dok smo bili "socijalistička civilizacija", obeležavali su se razni dani mladosti i slično.
    Mislim da je krajnje nepotrebna "fundamentalizacija" običaja (na primer da nekom padne na pamet da deca poste u vrtiću), ali da upoznavanje sa tradicijom i civilizacijom svog (ili društva u kome žive) za decu može biti samo pozitivno.
  • coco

    19.08.2015 09:15
    Ko je pomenuo dvostruke aršine?
    Kada Hrvati, u lijepoj njihovoj, neće da vide ćirilicu i nameću Srbima latinicu, onda to nije u redu.
    A kada mi, ovde njima namećemo pravoslavne ikone, to je u redu?
  • Čekićar

    19.08.2015 09:11
    ccc...
    A što dotični od javnosti ne traži odgovor zašto plaća dimnjak koji nema, zašto mu je uvećan porez,smanjena plata, njegovim roditeljim penzija, zašto se seče drvo staro 600 godina (ej- 600 godina), zatrpava nalazište, zašto lopovi i nepismena bagra sedi u skupštini Grada i osveštava vodu koju piješ, jašu konje po Bulevarima i bombe im se podmeću pod automobile, zašto ne traži odgovor na pitanje ko je postavio wc pored spomenika na keju, nego mu je ikona zasmetala na zidu, a nije tv program koja deca gledaju, naslovne stranice časopisa i plakati po Gradu koji nas obavestavaju gde gole prodavacice ljubavi pevaju. Ko je prosuo u Dunav ko zna šta? Šta ćemo kad nam osvedočeni kasapin Grada postane Premijer, pa okači sliku svoga vođe kao zahvalnicu umesto ikone koja te je zgrozila? Lako će se srediti problem ikone, ali na ova gore pomenuta pitanja teško da će se ikad dobiti odgovor.
  • 19.08.2015 09:10
    A dragi moji veliki vernici i Srbi, ne bi vam smetalo da vam dete ide u školu u Sandžaku i tamo u učionici visi neki citat iz kurana?
    Ake je vaš odgovor ne, onda je sasvim u radu da i ovde, gde borave i deca drugih veroispovesti (katolici, protestanti, muslimani...), vise pravoslavne ikone.
    Mada, koliko vas znam, drali bi se na sav glas da vam to isto radi neko drugi!
  • 19.08.2015 09:09
    a tito vam bio dobar dok je visio
  • 19.08.2015 09:03
    Naravno da jeste.Ispiranje mozga se vrsi dok je jedinka mlada, i misljenje ne oformljeno, idealno za propagandu organizovane religije.
  • 19.08.2015 09:03
    Koliko se ja razumem u predškolski i školski sistem, u vrtićima i školama borave - DECA! I tu su iz sasvim drugih razloga. Mislim, zbog vere sigurno NE. Zato, kome je do vere, eno mu crkve, džamije, manastiri itd.
  • Paja Patak

    19.08.2015 09:00
    Ikona u školi i vrtiću ima istu vrednost kao fotografije ministra Gašića u svim kasarnama Vojske Srbije.
    I u Vojsci i u vrtićima i školama se pitaju: Čemu ovo služi, a osim toga ni ne radi?
  • Simonida

    19.08.2015 08:59
    Mrak
    Srbija je još uvek u mračnom Srednjem veku.

    Ono što je najgore, to ispoljavanje verske pripadnosti nije odraz prave vere. S jedne strane u pitanju su pomodari i malograđani a s druge strane to su osobe podložne manipulacijama verskih i političkih "vrhovnika". Onaj ko veša ikone po javnim ustanovama sutra će bez problema vešati inoverce ili već na koga mu se uperi prstom.

    U pamet se Srblji i ostali
    debelo smo zaostali.
  • Misko

    19.08.2015 08:57
    Savet Roditelja

    je kao sto mu naziv kaze samo savetodavno telo i ne moze da nosi Odluke nego Savete, Preporuke, Sugestije i Zakljucke koji nicim nisu obavezni !
  • 19.08.2015 08:57
    Zašto se onda proslavlja Uskrs? Crtaju se zeke i farbaju jaja svake godine. A sve više se proslavljaju Svi sveti tj. Noć veštica. Ni tome onda nije mesto u obrazovnim ustanovama.
  • 19.08.2015 08:54
    Nešto je trulo u državi Srbiji
    U jeeeeeee...
    Ja pobegao od hodža iz Sandžaka,a ovde me popine sačekale!
  • Zoolok

    19.08.2015 08:54
    Jesam vernik, ali mislim da crkva kao institucija nema prava da se petlja u ista drugo sem same sebe. Neka prvo plate porez, pa onda pocnu da se petljaju.

    Mada, sama ikona ovde i nije toliki problem. Pravi problem je sto oni (savet roditelja, vrtic, crkva, i svi ostali kojima je u redu da vise ikone po skolama i vrticima) ne vide u cemu je problem.
  • TnT

    19.08.2015 08:53
    A za Svetog Savu?
    A sta cemo sa cinjenicom da ista ta decu u vrticima dobiju zadatak da pred obelezavanje "skolske slave" naslikaju Svetog Savu? Mogli bi malo i time da se pozabavimo.
  • Mradif

    19.08.2015 08:52
    ????????????
    A zašto bi moj Rasim morao da sedi ispod raspeća?
    Isto kao što ni Miloradu nije mesto ispod sure iz Kurana!
    Mislim, ako su i Milorad i Rasim vernici... Još gore ako nisu!
  • L

    19.08.2015 08:52
    Ja bih najradije da u zabavistima stoji slika Kapetana Kirka iz Zvezdanih staza. Mislim da bi to bilo od najvece koristi.
  • 19.08.2015 08:51
    Nameću se pitanja
    Možda je bolje pitanje: "Kome i zašto smetaju ikone u vrtićima i osnovnim školama?"
    Ili: "Na koje se sve načine istrebljuje kultura srpskog naroda na ovim prostorima?"
    Ili: "Da li je po medijima samo SPC problem, ili je mogu'e kritikovanje i drugih vera?"
    Koliko vidim, po svim medijima se jedva dočeka napad na SPC, ali zato, čik bato pomeni neku drugu crkvu ili veru i pečen si na evropski način.
    U svakom slučaju svaki dečji psiholog će vam reći da deca VOLE ikone i osećaju se zaštićeno.
  • Toma

    19.08.2015 08:51
    ne
    ne i ne
  • Brban

    19.08.2015 08:50
    Sto da ne, ako mogu da budu slike Silje,Paje, Mikija, Hari Potera, Transformersa i ostalih mogu i slike biblijskih likova. To je stvar ukusa koju fantaziju najvise volite.
  • 19.08.2015 08:43
    DRUG
    Stvarno nije u redu da tako mala ikona bude na zidu. treba staviti vecu i to u sve sobe.
    Snežana uz tebe smo. . .
  • N.SAD

    19.08.2015 08:41
    ///
    Proterivanje ćirilice, jahanja popova,zabranjivanje ikona itd. to su vojvođanske vrednosti kojima je došao kraj.Sve preslikano iz Hrvatske,Neće gospodide više visiti Tito na zidu već ikona a kome se ne sviđa nek dete čuva kući.Mislim da će se povodom ovoga oglasiti koliko sutra DS, LSV, ona nova nekakva vojvođanska partija i njima bliske stranke i organizacije plaćene svi znamo čijim parama.Zaboravio sam nevladine organizacije.Biće burna jesen i Srbima predstoji grčevita borba da sačuvaju svoj identitet u Vojvodini.
  • Александар

    19.08.2015 08:39
    Коуништи
    А није вам сметала слика ћопавог бандита?
    Или ако ћемо терати инат онда треба редом поскидати све слике и илустрације са зидова свих јавних установа. Нпр. телетабисе пошто промовишу геј заједницу, Хромог Дабу због насиља, каубоје због америчког геноцида над Индијанцима, Русе због Инфорбироа,...
  • 19.08.2015 08:38
    Po ko zna koji put, Sveti Sava je problem, a slavljenje Svih svetih nekako nije.
  • Naravno

    19.08.2015 08:32
    da ne treba. Ovo je sekularna država, koliko se sećam.
  • MamaNS

    19.08.2015 08:31
    Crkvi nije mesto u vrtiću
    Ide mi na živce uplitanje SPC u sve pore. Moje dete je devedesetih išlo u vrtić i zapanjila sam se kad je celu grupu, bez da pita roditelje, vaspitačica vodila u crkvu i pričala im o "čudima" koja su činili sveci. Danas je, verovatno, još gore, crkva svoje "pipke" sve više pruža...
  • 19.08.2015 08:27
    Za vernike je ikona, za ostale umetničko delo i rešen problem. šta ćemo sa slikama političara koje za glasače jesu ,,ikone" ali ne mogu biti umetnička dela nikada?
  • 19.08.2015 08:25
    Али, зато му лик Фрање Туђмана или Колинде не би сметао.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna